Sanoma Media Finland
Uusimaa
Työpaikkakuvaus
Haemme kokenutta senior-tasoista tuotemuotoilijaa vahvistamaan design-tiimiämme, joka vastaa Sanoma Media Finlandin digitaalisten uutispalveluiden asiakaskokemuksesta. Tiimimme vastuualueeseen kuuluvat Helsingin Sanomat, Ilta-Sanomat, Aamulehti, Satakunnan Kansa sekä 11 paikallista mediaa – työmme jälki näkyykin valtaosalle suomalaisista viikoittain.
Senior Designerina olet keskeisessä roolissa kehittämässä laajan tuoteportfoliomme asiakaskokemusta. Työhösi kuuluu sekä asiakastutkimusten suunnittelua ja toteutusta että intuitiivisten ja visuaalisesti laadukkaiden käyttöliittymien suunnittelua. Toimit osana moniammatillista tuotetiimiä tiiviissä yhteistyössä product managerin, kehittäjien ja uutistoimitusten asiantuntijoiden kanssa. Vastaat tiimisi osalta asiakasymmärryksen tuottamisesta liiketoiminnan päätöksenteon tueksi ja varmistat, että tiimisi rakentaa yhtenäistä ja viimeisteltyä käyttäjäkokemusta.
Vastuualueesi:
Asiakastutkimus ja testaaminen
- Suunnittelet ja toteutat monipuolisia asiakastutkimuksia (haastattelut, kyselyt, havainnointi jne.) ymmärtääksesi käyttäjien tarpeita, motiiveja ja toimintaa
- Osaat johtaa tutkimuksen tuloksista sekä käytännön toimenpiteitä kehitystiimeille että validoituja havaintoja liiketoiminnalle
- Ymmärrät A/B-testaamisen periaatteet ja osallistut testauksen suunnitteluun yhdessä analyytikon kanssa
UX/UI suunnittelu
- Yhdistät liiketoiminnan tavoitteet ja käyttäjien tarpeet toimiviksi tuotekonsepteiksi ja prototyypeiksi
- Hyödynnät käyttäjäpolkuja ja blueprinttejä yhteisen ymmärryksen luomisessa
- Suunnittelet ratkaisuja, jotka ovat saavutettavia ja mobiililähtöisiä
- Luot visuaalisesti houkuttelevia ja käytettävyydeltään korkeatasoisia käyttöliittymiä, jotka huomioivat uutisbrändiemme erityispiirteet
- Huomioit yleiset käytettävyysperiaatteet suunnitteluratkaisuissasi
- Hyödynnät design systemiä aktiivisesti – osallistuen myös sen kehittämiseen
Moniammattillinen yhteistyö ja sidosryhmät
- Nautit yhteistyöstä eri alojen asiantuntijoiden kanssa ja pyrit yhteiseen, asiakasta palvelevaan lopputulokseen
- Fasilitoit keskusteluja asiakaskokemuksesta ja suunnitteluratkaisuista eri sidosryhmien kanssa
- Osaat perustella valintasi ja suunnitteluratkaisusi selkeästi eri kohderyhmille
Odotamme sinulta:
- Vähintään 8 vuoden kokemusta digitaalisten kuluttajapalveluiden suunnittelusta
- Useamman vuoden kokemusta mobiilisovellusten suunnittelusta
- Syvää ymmärrystä käyttäjäkeskeisen tuotekehityksen periaatteista, interaktiosuunnittelusta, typografiasta ja saavutettavuusperiaatteista
- Vahvaa kykyä yhdistää liiketoiminnan tavoitteet ja käyttäjien tarpeet erinomaiseksi käyttäjäkokemukseksi
- Erinomaisia vuorovaikutus- ja esiintymistaitoja
- Vankkaa Figma-osaamista
- Kokemusta työskentelystä ketterässä moniosaajatiimissä
- Sujuvaa suomen kielen taitoa (sekä puhuttuna että kirjoitettuna)
- Vakuuttavaa portfoliota, jolla todistat vaadittavan osaamisen
Lisäksi arvostamme kokemusta sisältöpainotteisten digipalveluiden suunnittelusta sekä kykyä hyödyntää erilaisia mediamuotoja – kuten videoita, ääntä ja animaatiota – osana rikasta ja monipuolista käyttäjäkokemusta.
Jos sinulla on kysyttävää paikasta, lisätietoja antaa Competence & Team Lead Jarkko Karhu (jarkko.karhu@sanoma.com tai +358 40 182 6449). Soittoajat ma 9.6. klo 16-17 sekä ti 10.6. klo 16-17.
Jos kiinnostuit, hae 15.6. mennessä. Haastattelut aloitetaan jo hakuaikana, joten hae mahdollisimman pian.
Töissä Sanomalla
Sanoma Media Finland on Suomen suurin kaupallinen mediatalo. Teemme luotettavaa ja kiinnostavaa journalismia, elämyksellistä viihdettä ja vaikuttavia markkinointiratkaisuja. Olemme mukana ihmisten arjessa ja juhlassa, vaikutamme valintoihin ja käsitykseen maailmasta, autamme yrityksiä menestymään. Sillä on merkitystä.
Meillä on isot, kaikkien tuntemat mediabrändit ja joukko maan suurimpia digipalveluja. Sanoman mediat tavoittavat 97 % suomalaisista joka viikko.
Sanomalla työtä tehdään asiakas edellä, datan pohjalta, fiksusti, vastuullisesti ja yhdessä. Meillä jokaisella on tilaa kehittyä, toimia ja olla oma itsensä. Arjen käytännöt joustavat ja niitä kehitetään jatkuvasti. Tähtäämme korkealle ja teemme tosissaan, mutta töissä on myös hauskaa. Työkavereina on alan parhaat tekijät: luovia kykyjä, huippuasiantuntijoita, kehuttuja esihenkilöitä ja ylipäätään poikkeuksellisen kivoja ihmisiä. Tavoitteenamme on monimuotoinen, yhdenvertainen ja osallistava työpaikka.
Työ Sanomalla näkyy, kuuluu, herättää tunteita, vaikuttaa ja saa aikaan keskustelua. Onko sulla #sanomista?
Sanoma Media Finland on osa Sanomaa, joka on kuluttajamedian ja oppimisen eurooppalainen edelläkävijä.
Sijainti : Töölönlahdenkatu 2, 00100 Helsinki