Service Designer

Työpaikat

Academic Work

Uusimaa


Tehtävänkuvaus

Asiakasyrityksemme on suomalainen energiateollisuuden toimija, joka kehittää uusia ratkaisuja vastuulliseen ja asiakaslähtöiseen energiankäyttöön. Nyt heidän Customer Solutions -tiimiinsä haetaan Service Designeria, joka tuo palvelumuotoilun vahvan otteen osaksi arkea – ja auttaa rakentamaan palveluita, jotka todella palvelevat käyttäjiä.

Kyseessä on vaikuttava rooli nopeasti kehittyvässä ympäristössä, jossa palveluita kehitetään niin sisäisille käyttäjille kuin kuluttaja- ja yritysasiakkaillekin. Roolissa pääset kartoittamaan tarpeita, fasilitoimaan workshoppeja ja tekemään yhteistyötä arkkitehtien kanssa. Olet avainasemassa, luomassa yhtenäisempiä ja paremmin toisiaan tukevia palveluita.

Tarjoamme

Mahdollisuuden rakentaa jotain uutta ja merkityksellistä
Avoimen ja rennon työyhteisön
Mahdollisuuden vaikuttaa – oikeasti
Tukea, vastuuta ja vapautta

Työtehtävät

Roolin tarkoituksena on varmistaa, että palvelumme vastaavat niin sisäisten käyttäjien kuin ulkoisten asiakkaiden tarpeita ja tukevat liiketoiminnan tavoitteita. Loistava suoriutuja osaa kysyä oikeat kysymykset, haastaa olemassa olevia käytäntöjä ja sitouttaa ihmiset projekteihin.

  • Tarvekartoitusten tekeminen (Double Diamond -mallin hyödyntäminen)
  • Nykyisten palveluiden ymmärtäminen ja kehittämiskohteiden tunnistaminen
  • Yhteistyö arkkitehtien ja kehitystiimien kanssa – suunnittelette mitä tehdään ja miksi
  • Workshopien fasilitointi eri sidosryhmien kanssa
  • Sisäisen muutoshalun ja yhteisen näkemyksen rakentaminen

Etsimme

Emme hae tutkijaa tai kaikkea valmiiksi tietävää asiantuntijaa – etsimme uteliasta, rohkeaa ja käytännönläheistä tekijää, joka:

  • On opiskellut palvelumuotoilua tai tehnyt sitä työkseen
  • Innostuu muutoksesta ja tulevaisuudesta
  • Näkee mahdollisuuksia ja saa ihmiset mukaan (”joo, ja” -asenne)
  • Kysyy oikeat kysymykset ja uskaltaa myös haastaa
  • Ei pelkää keskeneräisyyttä, vaan tarttuu toimeen
  • Viestii sujuvasti englanniksi. Suomen, ruotsin ja/tai norjan kielen taito nähdään etuna


Arvostamme, jos sinulla on

  • Kokemus contact center -työstä
  • Kokemus muutoksen läpiviemisestä isossa organisaatiossa
  • Tekninen ymmärrys


Menestyäksesi roolissa olet:

  • Kärsivällinen
  • Oma-aloitteinen
  • Aktiivinen vuorovaikuttaja
  • Academic Work hoitaa tätä hakua asiakkaansa puolesta, jonka toiveena on kaikkien tehtävää koskevien kysymysten osoittaminen Academic Workille.


Hakijoita haastatellaan jatkuvasti ja mikäli olemme edenneet jo rekrytointiprosessissa pidemmälle, saatamme sulkea haun ennen lopullisia valintoja. Valintaprosessiin sisältyvät luonteenpiirteitä sekä kognitiivista kykyä mittaavat testit. Testit toimivat työkaluina oikean tekijän löytämiseksi tehtävään sekä takaavat tasa-arvoisen ja oikeudenmukaisen arvioinnin.