Antti-Johan Kettunen

  • Tuotemuotoilu
  • Kaupunkimuotoilu
  • Palvelumuotoilu
  • Käyttöliittymäsuunnittelu
  • Muotoilija
  • Uusimaa

Ornamo

  • Kokenut

Olen Antti-Johan, tuotesuunnittelija, joka keskittyy digitaalisten palveluiden luomiseen ja paremman arvon tuottamiseen asiakkaille. Yhdistän bisneksen ja luovuuden ja minulla on vahva kiinnostus palvelumuotoiluun, Ux/Ui-suunnitteluun sekä visuaaliseen suunnitteluun.

Työhistoria

Avaa CV

Työkokemus

Päivitetty 10/2024

Ornamo Ry

Ux/Ui Designer, palvelumuotoilija

2024 – nykyhetki

Design Forum Finland

Projektiassistentti

2023 – 2024

Freelancer

Ux designer, palvelumuotoilija

2022 – 2023

Outo Muoto tmi

Yrittäjä

2011 – 2016

Kalevala Kory Oy

Kultaseppä, suunnittelija

2006 – 2011

Koulutushistoria

Metropolian Ammattikorkeakoulu

Muotoilija (Yamk)

2020 – 2021

Kuopion Muotoiluakatemia

Muotoilija (Amk)

2001 – 2005

Google Certificate

Ux / Ui Designer

2021 – 2022

Työnäytteet

Käyttöliittymäsuunnittelu

2023

DFF:n verkkosivujen uudistaminen oli ensimmäinen tehtäväni aloittaessani työt toimistolla.

Uusille verkkosivuille oli tarve. Tarkoituksena oli tehdä lähestyttävämmät uudella ilmeellä oleva sivusto. Pääsin osallistumaan kehitystyöhön ux/ui osaamiseni kautta. Tämä oli ensimmäinen kertani myös WordPressin parissa. Tehtäviini kuului kerätä vanhoilta sivuilta dataa, tarkistaa Figman wireframet, antaa ehdotuksia uusista sivuista ja päivittää jatkossa Tietopankkia ja tapahtumia.Sivuston varsinaisesta rakentamisesta vastasi Redandblue -toimisto.

FigmaMind MapMiro

Palvelumuotoilu

2022

Projektin idea lähti siitä miten koirapuistot palvelevat koiria, jotka haistelevat ja tutkivat. Miten koirapuistoja voisi kehittää palvelumuotoilun keinoilla kaikille koirille ja heidän omistajilleen.

Tein tutkimuksen, jonka perusteella lähin tutkimaan koirapuistoja Helsingissä. Tutkimuksen tulosten perusteella lähdin pohtimaan miten koirapuistoja voisi paremmin kehittää, kävin myös tutkimassa paikan päällä eniten ääniä saaneista puistoista, joissa koirat ja heidän omistajansa käyvät. Vastaajat toivoivat parempaa valaistusta, vesipistettä, aktivointia ja turvallisuusetikettiä. He myös arvostavat varjoa, puhtautta ja koirapuiston eteistä. Vastaajat arvostavat myös sosiaalisia toimintoja kuten rotutreffejä, iltatapaamisia ja ohjausta. Voit lukea lisää verkkosivuiltani projektista!

HavainnointiKäyttäjätutkimusMiroPalvelupolkuPrototypointiService Design

Käyttöliittymäsuunnittelu

2022

Tämä projektin tarkoitus oli suunnitella alusta uudelle asiakkaalle. Projekti oli osa hakuprosessiani Nordea pankkiin. Käytin tässä omaa kokemustani liikemaailmasta ja luovasta suunnittelusta

Aikataulu hakuprosessilla oli tiukka. Minun piti suunnitella uusi alusta Nordealla yhden viikon aikana. Hyödynsin tässä opinnäytetyötäni Sok:lle, jonka aiheena oli uusien asiakkaiden hankinta. Pankin tai osuuskaupan asiakashankinta ei eroa toisistaan merkittävästi, molempien ajatuksena on tuottaa hyödykkeitä asiakkaalle ja hyötyä siitä itse samalla.

Business designFigmaMiroService DesignUI designUX Design

Käyttökokemusmuotoilu

2022

Mikä on Outdoors? Se auttaa sinua löytämään helpot reitit ja nauttimaan luonnosta, olipa se sitten metsässä tai kaupungin puistossa. Tyypillinen käyttäjä on 30-60 vuotias mies tai nainen.

Opiskelin Ux designia Googlen järjestämällä onlinekurssilla. Outdoors! oli minun viimeinen projektini ja tässä oli tarkoitus oppia Mobile First -metodi. Käytin tässä Adobe XD, Canva, Miro, kynää ja paperia. Voit lukea lisää koko projektista verkkosivuiltani.

BrändäysCustomer journey mapFigmaGraafinen suunnitteluKonseptisuunnitteluKäyttäjäpersoonaKäyttäjätutkimusMiroPersoonatService DesignUI designUX Design

Palvelumuotoilu

2022

Tein selvityksen Hok-Elannolle kuinka he voisivat parantaa työhyvinvointia työntekijöiden keskuudessa.

Ajatus selvitykseen lähti siitä, että yhä useampi tyytymätön työntekijä vaihtaa työpaikkaa. Kun työntekijä lähtee, hänen mukanaan lähtee myös ammattitaitoa ja -tietoa, joka ei välttämättä välity eteenpäin. Selvityksen perusteella pystyttiin osoittamaan, että työhyvinvointiin puuttumisella varhaisessa vaiheessa voidaan vähentää vaihtuvuutta työntekijöiden parissa.

Service Design

Työkalut ja menetelmät

Figma
Mind Map
Miro
Havainnointi
Käyttäjätutkimus
Palvelupolku
Prototypointi
Service Design
Business design
UI design
UX Design
Brändäys
Customer journey map
Graafinen suunnittelu
Konseptisuunnittelu
Käyttäjäpersoona
Persoonat

Lisää samankaltaisia profiileja

Antti Laine
Antti Laine
Teollinen muotoilu
Riina Ek
Riina Ek
Sisustusarkkitehtuuri
Sara Lundén
Sara Lundén
Strateginen muotoilu
Maria Husell
Maria Husell
Sisustusarkkitehtuuri