
Ismail Gerger
- Teollinen muotoilu
- Tuotemuotoilu
- Muotoilija
- Uusimaa
CreativeHand Design
Oma yritys
- Kokenut
Olen Ismail, intohimoinen teollinen muotoilija ja CreativeHand Designin perustaja. Tuotesuunnittelu ei ole minulle vain ammatti, vaan myös suuri intohimo. Suunnittelen innovatiivisia tuotteita, jotka eivät pelkästään täytä tarpeita, vaan myös herättävät tunteita ja vievät käyttäjäkokemuksen uudelle tasolle.
Minulla on neljän vuoden kokemus teollisesta muotoilusta, jonka aikana olen kehittänyt monia taitoja ja hankkinut syvällistä tietoa alalta. Olen työskennellyt aiemmin tuote- ja palvelumuotoilijana eri yrityksissä ennen kuin perustin oman yritykseni, CreativeHand Designin, vuonna 2024. Tarjoan monenlaisia tuotesuunnittelupalveluja, olipa kyseessä uusi tuoteidea tai olemassa olevan tuotteen kehittäminen. Yritykseni kasvaa jatkuvasti, ja tavoitteeni on laajentaa toimintaamme uusille alueille.
Erityisesti minua kiehtovat vesikulkuneuvot, ja olen omistautunut suunnittelemaan, rakentamaan ja harrastamaan RC-veneitä. Olen ylpeä voidessani esitellä maailman ensimmäisen aurinkoenergialla latautuvan Hydrofoil-surffilaudan, jonka rakenne eroaa merkittävästi perinteisistä malleista. Tämä projekti on esimerkki siitä, kuinka yhdistän intohimon ja innovaation työssäni.
Työskentelen tällä hetkellä tehokkaasti kotitoimistossani, mutta suunnitelmissa on siirtyä suurempiin tiloihin, joissa voisin yhdistää toimiston ja työpajan. Tämä mahdollistaisi paitsi omien myös asiakkaideni projektien rakentamisen ja prototyyppien toteuttamisen.
Jos etsit asiantuntevaa ja luovaa suunnittelijaa, joka vie tuotteesi uusiin korkeuksiin, ota yhteyttä! Lisäksi, jos kaipaat seuraa kesällä tenniksen, lentopallon tai metsäpyöräilyn pariin, olen aina valmis uusille seikkailuille.
Työhistoria
Työkokemus
CreativeHand Design
Tuotesuunnittelija ja 3D-taiteilija
2024 – nykyhetki
Tekniikan museo
Palvelumuotoilija
2024 – 2024
Humantool Oy
Tuotesuunnittelija
2022 – 2022
Palodex Group Oy
Tuotesuunnittelija
2021 – 2021
Koulutushistoria
Metropolia University of Applied Sciences
Muotoilun tutkinto-ohjelma
2019 – 2024
HEO-Training course
Arkkitehtuuri ja teollinen muotoilu
2018 – 2019
Työnäytteet

Kun vene oli valmis, suuntasin järvelle testaamaan sitä. Vaikka sää oli -22 astetta, olin innoissani silti päästessäni ajamaan ja näkemään veneen kiitävän vedessä. Se suoritti kaikki testit onnistuneesti, ja vietin todella hauskoja hetkiä – jopa sorsien seurassa!

Tässä nähdään RC-veneen kokoonpanoprosessi. Veneen merkin tai logon suunnittelin itse, tulostin ja liimasin veneen kylkeen, minkä jälkeen suihkutin sen päälle hopeanvärisen spraymaalin.
Moottorin jäähdytyksen ratkaisin kekseliäästi kietomalla sen ympärille letkun. Kun vene kiihtyy vedessä, vesi kiertää letkun sisällä moottorin ympärillä ajon aikana, mikä auttaa pitämään sen viileänä.

Tässä nähdään RC-veneen rakentamisprosessi. 3D-mallinnuksen jälkeen tulostan osat 3D-tulostimella eri osissa, jonka jälkeen liimaan ne yhteen. Seuraavaksi kittaan, hion, pohjamaalaan, hion uudelleen, maalaan ja lopuksi viimeistelen suihkuttamalla värittömän lakan.

RC-veneiden suunnittelu ja harrastaminen on yksi suurimmista intohimoistani. Rakastan suunnitella RC-veneitä ja kesällä lähteä järvelle painamaan kaasuvipua – se on äärimmäisen rentouttavaa ja auttaa purkamaan stressiä.
RC-veneiden suunnittelussa on kaksi erityisen tärkeää tekijää, jotka vaikuttavat suorituskykyyn ja ajettavuuteen. Ensimmäinen on veneen pohjan muoto. Jos pohja on täysin suora, kitka vedessä kasvaa merkittävästi. Siksi kilpaveneissä pohja leikataan viistosti, kuten kuvassa näkyy. Tällä rakenteella, kun vene kiihtyy, vesi koskettaa vain pientä osaa pohjasta, mikä vähentää vastusta ja parantaa nopeutta.
Toinen keskeinen tekijä on potkuriakselin kulma. Sen tulee olla täsmälleen 90 astetta, jotta potkuri työntää venettä suoraan eteenpäin. Jos kulma on liian suuri, potkuri nostaa veneen takaosaa, jolloin keula uppoaa veteen ja suorituskyky heikkenee.

Asiakkaan auton tankkauskotelon kannen lukitusjärjestelmä oli rikki, eikä varaosaa ollut enää saatavilla, koska auto oli vanha. Hän pyysi minua ratkaisemaan ongelman. Selvitin osan mittasuhteet, 3D-mallinsin sen ja 3D-tulostin lopullisen version PA12-filamentilla. Lopputulos onnistui erinomaisesti, ja asiakas oli erittäin tyytyväinen ja onnellinen.

Rakensin selkänojan tammivanerilevystä jyrsimällä. Lopputulokseen olimme erittäin tyytyväisiä, ja kaikki toimi juuri kuten piti.

Oli ilo suunnitella HumanTool Oy:n ainutlaatuisen tuotteen selkänojan pohjaa. Alkuperäinen versio oli muovista, ja yritys toivoi minun optimoivan sen ympäristöystävällisemmällä materiaalilla, joka myös parantaisi käyttäjäkokemusta. Luonnostelin kymmeniä vaihtoehtoja, ja lopulta valitsimme selkeän, loivamuotoisen mallin, joka harmonisoituu täydellisesti tyynyn kanssa. Suunnittelin myös käsinpidikkeet pohjaan, mutta lopulta luovuimme niistä, sillä halusimme säilyttää pelkistetyn muotoilun ilman ylimääräisiä osia.

Mallintamani puutarhakengät koostuvat viidestä tukevasta kerroksesta ja sisältävät nilkkaa tukevan remmin, joka lisää käyttömukavuutta ja vakautta.

Suunnittelin varvastossut ja mallinsin ne Rhinoceros-ohjelmistolla. Ergonomisesti suunniteltu, viidestä kerroksesta koostuva tossu tarjoaa käyttäjille erinomaista mukavuutta ja pysyy tukevasti jalassa.

Mallinsin Fillari-konseptin tarkasti ja yksityiskohtaisesti Rhinoceros-ohjelmistolla, keskittyen sekä muotoiluun että toiminnallisuuteen.

Suunnitelmani akkukäyttöinen E-Cross-mopo oli tarkoitettu toimia täysin sähköisesti ja latautuu myös aurinkoenergialla käytön aikana. Mallinsin sen Rhinoceroksella.

Suunnittelin tulevaisuuden älysormuksen, joka on täynnä innovatiivisia ominaisuuksia. Hologrammiteknologialla varustettu älysormus tarjoaa käyttäjille ainutlaatuisen ja erinomaisen käyttökokemuksen, yhdistäen huipputeknologian ja käytännöllisyyden.


Lopuksi 3D-tulostin I Tube -valaisimen käyttäen hiilikuitufilamenttia, joka tuo valaisimelle sekä kestävyyttä että modernin ulkonäön. Lisäksi suunnittelin ja taittelin säilytyslaatikon, joka täydentää kokonaisuutta ja tarjoaa käytännöllisyyttä.

3D-mallinnettu ja renderöity
I Tube on innovatiivinen pöytävalaisinkonsepti, jonka olen suunnitellut yhdistäen modernin estetiikan ja toiminnallisuuden. 3D-mallinsin sen tarkasti, renderöin visuaaliset kuvat ja valmistin esityskuvan, joka tuo esiin valaisimen tyylikkään muotoilun ja uniikin ilmeen. Tämä valaisin ei vain valaise tilaa, vaan myös tuo siihen eleganttia, ajankohtaista designia.

Renderöidyt kuvat
Huomasin kuitenkin usein erityisesti nuorten istuvan tai makaavan lattialla ostoskeskuksissa tai juna-asemilla pistorasioiden ympärillä. Ajattelin, että katupenkkikonseptini voisi ratkaista heidän ongelmansa tarjoamalla nollapäästösähköä aurinkopaneeleista.
Lisäksi pyörät ja nykyään myös skootterit ovat tärkeitä kulkuvälineitä, joiden määrä kasvaa jatkuvasti. Erityisesti skoottereita näkee usein maassa kaatuneina, mikä ei ole esteettisesti miellyttävää kaupungin ilmeelle. Katupenkkikonseptini tarjoaa myös pysäköintimahdollisuuksia näille laitteille.

3D-mallinnettu
Idea syntyi tarpeesta! Katupenkit koristavat kaupunkia samalla, kun ne tarjoavat ihmisille mahdollisuuden levätä. Halusin pohtia, mitä voisi tehdä niiden parantamiseksi ja tarjota lisää syitä myös niille, jotka yleensä eivät halua istua katupenkeillä. Tässä karkean konseptini yhteydessä keskityin tämän päivän trendituotteisiin ja niiden lisävarusteisiin, jotka ovat tärkeitä tuotteen jatkuvuuden kannalta. Puhelimet, tabletit ja muut elektroniset laitteet ovat merkittävä osa elämäämme ja keskeisiä välineitä päivittäisten asioiden hoitamisessa.

Lopuksi testasin prototyypin järvellä. Sääolosuhteet eivät olleet ihanteelliset, mutta halusin silti nähdä, kuinka lopullinen prototyyppi toimii vedessä. Kaikki toimi pääosin hyvin, mutta aurinkopaneelin tuottama energia oli vähäinen. Lisäksi moottorin kotelo ei kestänyt moottorin aiheuttamaa tärinää, koska olin rakentanut sen 3D-tulostimella, joka ei ollut riittävän kestävä materiaali.
Kyseessä oli kuitenkin pienoismalli, ja sain sen onnistuneesti valmiiksi. Haluaisin kehittää konseptiani eteenpäin, jos saisin hieman tukea, yhteistyömahdollisuuksia ja rahoitusta.

Lopuksi testasin aurinkopaneelin tuottamaa virtaa. Ilman auringonvaloa, pelkän kirkasvalon alla, paneeli tuotti 1,61 volttia. Kaikki komponentit toimivat odotetusti.

Virtuaalisten mallinnustöiden jälkeen ryhdyin rakentamaan prototyyppiä. Kuvissa nähdään eri työvaiheet. Laudan rungon materiaaliksi valitsin polyuretaanilevyn ja upotin sen keskikohtaan Sikablokin, jotta mastot pysyvät tukevasti paikoillaan. Laminoin rungon lasikuitukankaalla, mutta viimeistelin sen hiilikuituefektillä.
Lisäksi rakensin aurinkopaneelin itse – yhdistin solut, päällystin ne epoksihartsilla kestävyyden parantamiseksi, sahasin paneelin laudan muotoon sopivaksi ja testasin sen MPPT-laitteessa.

3D-mallinsin kaikki komponentit ja renderöin ne. Laudan tekstuuriksi loin hiilikuitukuvion, joka mielestäni näyttää tyylikkäältä. Lisäksi sen ympärillä oleva punainen huomiovalo korostaa kontrastia voimakkaasti.

Mallinsin olemassa olevan RC-moottorin ja suunnittelin sille sopivan suojakotelon.

Biomimikri on suosikkityötyylini, joka näkyy usein töissäni. Tässä projektissa sain inspiraatiota muuttohaukan siivistä laudan siipiin.

Tässä nähdään luonnosten pohjalta luotu 3D-mallinnus. Konsepti toimii erinomaisesti, mutta siinä on vielä kehittämisen varaa. Maailmalla on testattu aurinkopaneeleja muutamissa SUP-laudoissa, mutta tämä on ensimmäinen hydrofoil-surffilaudan konsepti laatuaan. Lisäksi näin matala rakenne on poikkeuksellinen verrattuna tavanomaisiin hydrofoil-lautoihin.

2023
E-hydrofoil surfboard and propeller sketch
Tämä sähköinen hydrofoil-surffilauta on suunniteltu poikkeuksellisella tavalla verrattuna tavanomaisiin hydrofoil-lautoihin. Laite on erittäin energiatehokas – se latautuu auringonenergialla ja hyödyntää laudan ja veden välissä muodostuvia ilmakuplia matalien mastojen ansiosta.
Yhteistyössä
Yhteistyössä
Lisää samankaltaisia profiileja





