Pärssinen Janne

  • Käyttökokemusmuotoilu
  • Palvelumuotoilu
  • Strateginen muotoilu
  • Teollinen muotoilu
  • Muotoilija
  • Uusimaa
  • Kokenut

Muotoilua ajatuksella

Työhistoria

Avaa CV

Työkokemus

Päivitetty 7/2023

Ultra Design & Strategy

Designer

2021 – nykyhetki

Mitsubishi Electric

Design intern

2019 – 2019

Koulutushistoria

Aalto-yliopisto

Collaborative and Industrial design – Taiteen maisteri

2017 – 2021

Aalto-yliopisto

Muotoilu – Taiteen kandidaatti

2014 – 2017

Työnäytteet

Teollinen muotoilu

2018

Habitare18 muotoilukilpailun voittajatyö

Alkuperäinen kuvaus:”At an excursion to the skirt of nature you sometimes find yourself looking for a place to rest. Finding a pleasant location feels delightful. The element that draws you in can be as simple as a nice looking formation, smooth texture or a pleasant shade. Kids look at the world with fresh eyes. For them the same resting place can look like a fun place to play in. A place can have different meanings for different people. We created Spotti (a spot or a place) because we felt the best places don’t tell people how to behave. Instead people can give it their own meaning. This is why we think Spotti will be an inviting place for the new Pasila residents.”

KonseptisuunnitteluTuotesuunnitteluPrototypointi

Kalustesuunnittelu

2020

Parametrinen systeemi, jolla voidaan luoda useita eri muotovariaatioita samaa perusrakennetta käyttäen.

Alun perin luotu Helsingin kaupungin järjestämään kilpailuun. Kilpailun tarkoituksena oli löytää penkkikonsepti, joka voidaan sovittaa Helsingin eri alueille uudenlaisena kaupunginosapenkkinä. Penkin tuli olla tavanomaisesta poikkeava ja luoda yhteisöllisyyden tunnetta tai sisältää interaktiivisia elementtejä. Lopullinen konsepti ei ole ainoastaan yksi muotoiltu puistonpenkki, vaan parametrinen järjestelmä, jota voidaan käyttää monipuolisen kalustekokoelman luomiseen samaa rakennetta hyödyntäen. Rakenne on valmistettu CNC-ohjatusta taivutetusta teräsputkesta ja puurimoista liitettynä yhteen. Tuotantomenetelmä mahdollistaa erilaisten muotojen tehokkaan valmistuksen. Parametrinen suunnittelu mahdollistaa penkin muokkaamisen eri sijainteihin ja käyttötarkoituksiin, kuten auringonottoon, rentoon istumiseen, piknikkeihin, etätyöhön jne. Parametrisen muodon ”resepti” tai määritelmä luotiin Grasshopperilla. Muotoa pystyy muokkaamaan hyvin helposti siirtelemällä siluetin nurkkapisteitä. Grasshopper-algoritmi generoi sitten 3D-mallin, asemoi puurimat siististi ja lopuksi tuottaa tarvittavat piirustukset ja leikkaustiedostot valmistusta varten.

Tekninen suunnitteluTuotesuunnitteluPrototypointiRhinoceros 3DKonseptisuunnittelu

Teollinen muotoilu

2018

Fusion 360KonseptisuunnitteluTekninen suunnitteluTuotesuunnitteluPrototypointiUser testingBenchmarkPuutyöpajaMetallityöpaja

Teollinen muotoilu

2019

Freelance-projekti

Toimeksianto oli tehdä retail-järjestelmästä modulaarinen. Aikaisempi järjestelmä oli hyvin tehottomasti tuotettu eikä antanut myymälöille juurikaan valinnanvaraa tuotteiden esittämiseen. Järjestelmä ei myöskään mahdollistanut latauslaitteiden vaihtamista, joten uusien kellomallien esittäminen edellytti joko uuden näyttöjärjestelmän hankkimista tai myymälöiden itse toteuttamia ratkaisuja. Kaikki nämä ongelmat ja monet muut oli ratkaistiin kustannustehokkaassa, hyvännäköisessä ja Suunnon arvoihin sopivassa ratkaisussa.

Fusion 360KonseptisuunnitteluTuotesuunnitteluPrototypointi

Yhteistyössä

Työkalut ja menetelmät

Konseptisuunnittelu
Tuotesuunnittelu
Prototypointi
Tekninen suunnittelu
Rhinoceros 3D
Fusion 360
User testing
Benchmark
Puutyöpaja
Metallityöpaja

Materiaalit

Betoni
Metallit
Puu
Muovi

Yhteistyössä

Lisää samankaltaisia profiileja